מרכז המידע

 טיפים, הדרכות והבלוג שלי…

מינוף ומקפצה לעסקים

זה קורה בעסקים הכי טובים

יש לך עסק מצוין, ויש לו כל מה שצריך כדי להצליח, ובגדול. אבל בכל זאת, הוא נמצא הרחק מהיכן שהיית רוצה לראות אותו. אולי זה ריבוי התפקידים שלקחת על עצמך, אולי עומס העבודה וכיבוי השריפה המתמיד, ואולי הכל מתקתק מצוין אבל קיימת פרצה דרכה נוזלים כספים. מה שלא יהיה, יש צורך להפיג את הערפל, לגלות מה פחות עובד, וליישם את המסקנות כדי שהעסק יזנק למקום בו הוא צריך להיות.

באיזה צד של הסטטיסטיקה אתם נופלים?

הנתונים קשים: 70% מהעסקים בישראל נסגרים במהלך חמש השנים הראשונות לקיומם. המשמעות במספרים: כ-45,000 עסקים סוגרים את שעריהם מדי שנה. הסיבות רבות ומגוונות, אבל מעל כולן בולטות שלוש מובילות: תכנון לקוי, קבלת החלטות שגויה, וחוסר ידע וניסיון בניהול כספי.

לאן תרצו להגיע?

"באיזו דרך עלי ללכת מכאן?", שאלה עליסה

"הדבר תלוי מאד במקום שאליו את רוצה להגיע", ענה החתול

"לא אכפת לי כל כך לאן", השיבה עליסה

"אם כך, אין הבדל באיזו דרך תלכי", אמר החתול

לואיס קרול, עליסה בארץ הפלאות

רבים מבעלי העסקים רצים ורצים ללא לאות אחרי חלום ההצלחה, מבלי לדעת באמת לאן הם בכלל רוצים להגיע. אבל כדי להגיע, קודם כל צריך לדעת להיכן מועדות פנינו. במצבי לחץ עסקיים אנו נוטים להגיב לתנאי השוק וללחצי הבנק, ולא בהכרח לוקחים החלטות מושכלות. אם אתם מוצאים עצמכם נסחפים לתוך מערבולת עסקית שלא ברור להיכן היא לוקחת, הדבר הכי נכון לעשות הוא לעצור, להתבונן, לתכנן ורק אז להמשיך.

ראיה – תכנון – תוצאות

תתמקדו בשלושה שלבים מרכזיים:

אבחון: אבחון עסקי מעמיק של הנושאים הפיננסים, השיווקיים, התפעוליים וצרכי האשראי.

תכנון: בניית תכנית עבודה המתמקדת בנקודות שאיתרנו באבחון העסקי, ושמטרתה שיפור ביצועי העסק.

ביצוע: יישום תכנית העבודה ובדיקת היעדים והתוצאות שנחשפו בשלבים הקודמים.

מה פתרונות למינוף עסקים במשבר ?

שרטוט מפת דרכים: בניית תכנית פעולה סדורה בכל המישורים העסקיים – הפיננסי, התפעולי והארגוני. ללא הגדרת מטרות קצרות טווח וארוכות טווח לא ניתן להתקדם.

ניהול כספי: הקמה וניהול שוטף של תזרים מזומנים המשקף את ההוצאות החודשיות ואת הכנסות העסק, שיאפשר לצפות את רמות והיקפי האשראי הבנקאי, את רמת ההתחייבויות לתקופה של לפחות חצי שנה קדימה והמפעיל בקרה על מערך ההוצאות.

בחינת כדאיות כלכלית: בחינת מרכזי הרווח וההפסד בעסק, וקבלת החלטות הנוגעות לפעילות העסקית בהתאם. ניתוח של הדוחות הכספיים, הרווח הגולמי, הרווח התפעולי והרווח הנקי, והסקת מסקנות אופרטיביות ודרכי פעולה על סמך הממצאים.

שיווק ומכירות: בניה של אסטרטגיה שיווקית, בדיקה מעמיקה של מערך השיווק הקיים, נוכחות בערוצי שיווק, אפקטיביות השיווק, שיתופי פעולה משלימים וגיוס לידים. שיפור מערכי מכירה ושירות לקוחות.

תפעול וכוח אדם: בחינה של התאמת בעלי תפקיד למשימות הנדרשות, הטמעת מערכות ניהול מידע חכמות המאפשרות שליטה ובקרה יעילים, בניית נהלי עבודה נכונים, איתור מיגור אבטלה סמויה והדרכת עובדים למקסימום תוצאה.

עצמאים תמיד לומדים, אני מזמינה אתכם לסדנאות, קורסים והרצאות או ייעוץ  אסטרטגי אישי למי ששואף להמריא בעולם העסקים.

דילוג לתוכן