מרכז המידע

 טיפים, הדרכות והבלוג שלי…

ביקורת עצמית הורסת או בונה?

אין בוקר שהיא מתעוררת בלי שהיא מתחילה מייד לדבר על כל מה שלא טוב אצלה

אחד ההרגלים הפחות-מוצלחים שמאפיין אותנו כבני אדם הוא ההרגל לבקר את עצמנו "איזה אידיוט אני שהחלטתי לצאת עם זה דווקא עכשיו", לדרוש מעצמנו יותר, ולהגביר את ווליום כפתור השלילי: "לא הספקתי" "לא התקדמתי בנושא הזה", אני לא מצליחה ל…" בלי בעיה אנחנו מוצאים את כל מה שמוריד לנו באותה שנייה שיפוטית את מפלס המוטיבציה לאפס… הברברת הזאת בראש והקול הזה שמגלגל ביקורת פנימית בלתי פוסקת והערכה של  עצמנו נמוך נמוך – הוא חתיכת מחסום, שירותי כבאות בע"מ!  

אנחנו מוצאים את עצמנו ברכבת הרים מסוכנת. יום אחד אנחנו באדרנלין מטורף עפים על עצמנו, ולמחרת אפס אנרגיה ותחושת כישלון. אז איך מייצרים יציבות ואיזון שלנו עם עצמנו ועם העסק שלנו (בעצם אותו דבר)…

תכינו רשימת נקודות טובות!! שבו עם עצמכם וכתבו שחור על גבי לבן: מה טוב בי? אילו מתנות ייחודיות קיבלתי? לדוגמה, אני בעל חשיבה עצמאית, מסודר, משימתי, תקתקן , נעים הליכות ועוד…. כל אדם בהגיעו לעולם מקבל מתנות שהן רק שלו, אין אחד שדומה לשני! אלו מתנות יקרות שרק אנחנו קיבלנו, ולעיתים חולפות שנים עד שאנחנו מצליחים לגלות אותן בתוכנו. לא חבל?

תלו את הרשימה הזו ממש מולכם. בכל פעם שמגיעה סוּפה שמאיימת להוריד אתכם נמוך, נשמו עמוק, הסתכלו על הרשימה ותזכרו מי אתם באמת ובמה זכיתם.

מקסימום זה יצליח.

עצמאים תמיד לומדים, אני מזמינה אתכם לסדנאות, קורסים והרצאות או ייעוץ  אסטרטגי אישי למי ששואף להמריא בעולם העסקים.

דילוג לתוכן