מרכז המידע

 טיפים, הדרכות והבלוג שלי…

טיפים חשובים לפתיחת עסק

 

קחו עמכם מספר טיפים שיעזרו לכם עם העסק החדש

המעבר משכיר לבעל עסק עצמאי בתחום יחסי הציבור והדוברות מלווה בלא מעט חששות ולעיתים גם בצדק. מדובר ביכולת מקצועית אישית ומערכת קשרים ענפה שבוודאי יצרתם במהלך השנים. המחשבה כי מעתה מה שיעמוד לזכותכם אלו יכולותיכם המקצועיות והמוניטין שצברתם במהלך השנים.
בוודאי שמעתם הבטחות מלקוחות כאלו ואחרים שסיפרו לכם , כי ברגע שתהפכו לעצמאים, הם מיד עוברים לעבוד אתכם. אז זהו שלא בטוח.

בשעה טובה החלטתם לפתוח עסק בתחום של יחסי ציבור ודוברות קחו עמכם מספר טיפים שיעזרו לכם עם העסק החדש

המעבר משכיר לבעל עסק עצמאי בתחום יחסי הציבור והדוברות מלווה בלא מעט חששות ולעיתים גם בצדק. מדובר ביכולת מקצועית אישית ומערכת קשרים ענפה שבוודאי יצרתם במהלך השנים. המחשבה כי מעתה מה שיעמוד לזכותכם אלו יכולותיכם המקצועיות והמוניטין שצברתם במהלך השנים.
בוודאי שמעתם הבטחות מלקוחות כאלו ואחרים שסיפרו לכם , כי ברגע שתהפכו לעצמאים , הם מיד עוברים לעבוד אתכם. אז זהו שלא בטוח.
היות ותחום יחסי הציבור והדוברות מושתת עלכם כפרסונה , אתם עשויים למצוא את עצמכם בתפקיד , החושבים, הכותבים ,המשווקים המזכירה ועוד כהנה וכהנה תפקידים שבעל עסק עצמאי נדרש לו, ו שעד עתה נעזרתם בלוגיסטיקה ובמנגנון העבודה שעמד לרשותכם.
אז בכל זאת נערכים נכון לפתיחת העסק החדש , חלום חייכם.

1.אין קיצורי דרך!
הכינו תכנית עסקית מפורטת שתכלול מידע מלא על השוק בו אתם רוצים לפעול

אספו מודיעין. הכירו היטב מי המתחרים שלכם, אילו משרדי יחסי ציבור ודוברות, נמצאים על המשבצת בה אתם מבקשים לפעול. בדקו מה הייחודיות שלהם , מי הלקוחות שלהם , ומה הם מציעים.

מה מייחד אתכם מאחרים?- בתחום יחסי הציבור והדוברות חשוב לפתח שונות , ייחודיות, התמקצעות בתחום מסוים . רצוי לא יותר משני תחומים. התמקצעות תוביל אתכם להכרה כ מומחים בתחומכם. לכאורה אתם מוותרים על נתח שוק גדול , אך נהנים מאפשרות עבודה עם לקוחות מדויקים ותוכרו כמובילי דעה בתחום.

מה הבידול שלכם ? השקיעו מחשבה והרבה יצירתיות בתכנון והגדרת השונות שלכם , היא יכולה להיות במודל עסקי , בסל שירותים, בתחום התמקצעות, בהנגשה של השירות ועוד

מה המודל העסקי שלכם? זכרו אתם בתחילת דרככם העצמאית. בתחום יחסי הציבור והדוברות מקובל ונהוג לעבוד במודל של ריטיינר חודשי קבוע ובהתחייבות לתקופה. בדקו מספר מודלים עסקיים הנכונים עבורכם , מודל על בסיס הצלחה , שילוב בין הצלחה לריטיינר קבוע , אל תפחדו להתחייב לתוצאות , כך תגבירו את אמון הלקוחות בכם וביכולתכם. המודל העסקי שלכם יכול להגדיר מספר לקוחות ראשונים במודל אחד ומספר לקוחות בשילוב בין מודלים שונים. אתם זקוקים ל 5 לקוחות מרוצים ונאמנים להמשך ההתפתחות של העסק.

2.תכננו לפרטים את ההוצאות העסקיות
הכינו תחזית מפורטת של רווח והפסד לשנים הקרובות, נהלו תזרים מזומנים חזוי . רובנו נוטים להכין תוכניות אך לא מתרגמים אותם לתוכנית עבודה שכוללת מטרות ויעדים
בידקו את היקף האשראי שנחוץ לכם. יש היום הרבה אלטרנטיבות לגיוס אשראי בתנאים מעולים. הימנעו ככל שניתן מהשקעה של כספים מההון האישי שלכם. הימנעו מתסמונת העסק החדש שחייב לשכור משרדים גדולים, להשקיע בעיצוב
וריהוט מפואר ולבסוף נשאר ללא חמצן כספי להמשך ההתנהלות העסקית. ניתן ואפשר לגדול גם בשני שלבים

3.אז מה עושים מחר?
תכננו סדר פעולות לשלושת החודשים הקרובים. הכינו לוח משימות מוגדרות , כמה פגישות תנהלו בשבוע עם לקוחות חדשים, כמה זמן יושקע בשיווק , פנו משבצת זמן בלוח השבועי לכך, תכננו את כל הנראות השיווקית שלכם עד לרמת כמה פוסטים אני מעלה לרשתות החברתיות בשבוע, הגדירו את התוצאות שהייתם מבקשים להשיג בחודש הראשון , השני והשלישי. לדוגמא 5 לקוחות חדשים המשלמים כך וכך שקלים .

4.שיתופי פעולה: אל תישארו זאבים בודדים . חפשו שיתופי פעולה בעלי תרומה לעסק החדש , השתתפו בנטוורקינג , חפשו מעגלי כוח , השתמשו והכשירו כמה שיותר " סוכני מכירות" כבני משפחה , חברים , שכנים , קולגות מקצועיות. שאלו את עצמכם היכן נמצא לקוח הקצה שלכם, רגע לפני שהוא פוגש אתכם.

5.האמינו בעצמכם כי אתם זה העסק והעסק הוא אתם. ניסיוני לימד אותי שכאשר אנחנו בוחרים את העיסוק שאנחנו הכי אוהבים, משתוקקים ושמחים בכל בוקר לקום ולעסוק בו , זהו המקום שממנו תצמח ההצלחה הגדולה שכם. האמינו בעצמכם וביכולות שלכם גם אם לעיתים הדרך לא קלה .

עצמאים תמיד לומדים, אני מזמינה אתכם לסדנאות, קורסים והרצאות או ייעוץ  אסטרטגי אישי למי ששואף להמריא בעולם העסקים.

גאולה חיים בוגרת תואר שני בכלכלה ומנהל עסקים בעלת 30 שנות נסיון בתחומי השיווק והניהול. יועצת עסקית מטעם מעוף – משרד הכלכלה
054-5227564

דילוג לתוכן