דברים שחשוב לי
לומר לכם

הבלוג

להיות צודקים או חכמים?

אני פוגשת בלי סוף בעלי עסקים שנמצאים במקום מעולה, הם יודעים לנהל את העסק שלהם, המצב הכלכלי טוב ועכשיו הם רוצים לגדול. וכאן האתגר האמיתי- לעשות את זה בשכל, כמו שצריך. כי טיפוס לא מחושב עלול להסתיים בנפילה כואבת.

איך התגברתי על טראומה מגיל 17

זה התחיל בהרפתקה, וכמו כל הרפתקה טובה, בשלב מסוים זה הפך למפחיד. אני בת 17, מגיעה לגרמניה במסגרת משלחת חילופי נוער, ופוגשת חבורת בני נוער בגילי. וכולם נחמדים ומארחים אותנו נהדר ובכל ערב אנחנו יוצאים לטייל ולבלות… ואז, ערב אחד, כשאנחנו מסתובבים איפה שזה לא יהיה,

ומי לא בא?

פגשתי אותה לראשונה לפני כמה שנים טובות. היא באה עם סיפור חיים מרתק ועם ים של ניסיון בעולמות הטיפול וכמו כל בעלי העסקים, במיוחד מהתחום הזה, היא התחילה לשווק בדיוק כמו שאמרו לה: בנתה אתר. כתבה כמה פוסטים. הכינה לוגו. ו….

מה צריך כדי לאכול ? תיאבון או כסף?

השקעות בנדל"ן הן דבר מדהים, חשוב, רווחי. באמת, אין לי מילה רעה לומר עליהן, כשעושים אותן חכם… את הלקוחה הזו אני מלווה כבר כמה שנים, והיום אנחנו במצב מעולה – העסק רווחי ואפילו רכש כמה נכסים. איזה יופי!!!

היה חסר קצת צבע…

כל מי שמכיר קצת את חיפה מכיר גם את רחוב אבא חושי, אחד הרחובות המרכזיים בעיר שמתפאר בסוגים שונים של עסקים וביניהם – 3 או 4 מספרות פעילות ועמוסות. ואז נפתחה מספרה נוספת, באחת הכניסות הצדדיות של הרחוב. ונתלה שלט ענק ופורסמו מודעות ופלאיירים אבל אל המספרה הזו אף אחד לא נכנס.

פעם רביעית גלידה?

היא הגיעה אלי לפני 4 חודשים, אחרי ניהול 3 עסקים כושלים. כולה רצון ומוכנות לקדם ולפתח את העסק הרביעי שלה. הפעם, היא אמרה לי, היא רוצה לעשות את זה כמו שצריך. מכירים את זה שמישהו אומר משהו אחד ומתכוון למשהו אחר?

הלקוח שהפסיד אותי

פגשתי אותו ואת אשתו למטרה מאוד מסוימת. יש להם עסק פעיל ומוכר בישראל, שעובד יופי אבל מסוגל להרבה יותר. הם בכלל פנו אלי לגבי בדיקת כדאיות כלכלית של פתיחת סניף נוסף אבל אני, שאוהבת לבחון כל דבר לעומק, מצאתי את עצמי מגלה שחסרות להם הרבה נקודות מבט. 10 שנים שהם משווקים עסק שמוכר הכל לכולם – לנשים, לגברים, לילדים והם אף פעם לא בדקו איזה קהל הכי רווחי עבורם ואיזו מחלקה מביאה את אחוזי המכירות הגבוהים ביותר.

הלקוח שעשה לי כאב בטן

זה התחיל בתקופת הקורונה. לקוח מקסים שלי, שידעתי שהעסק שלו נפגע כלכלית בגלל המצב, ביקש ממני לבוא קצת לקראתו ולהוריד משכר הטרחה החודשי שלי, ואני נעניתי. עבר חודש, חלפו חודשיים, ואז התחילה לכאוב לי הבטן בכל פעם שדיברתי איתו או פגשתי אותו. כשהבנתי שזה לא משהו חד פעמי עצרתי ושאלתי את עצמי: גאולה, מה קורה? מה מציק לך בקשר אליו?
דילוג לתוכן