מרכז המידע

 טיפים, הדרכות והבלוג שלי…

ניהול כספים ותזרים מזומנים

בואו נעשה סדר במספרים

נסו לענות בכנות על השאלות הבאות: האם הרווחתם החודש? האם הפסדתם? מהיכן הגיעו השנה רוב הרווחים? מהן ההוצאות הגדולות ביותר של העסק? באילו הוצאות ניתן לחסוך? האם קיימת זליגה בלתי מבוקרת של הכספים בעסק?

אם אתם לא בטוחים בתשובות שנתתם, אתם לא לבד. תכנון פיננסי והתנהלות כספית נכונה הם בין התחומים העיקריים שעסקים רבים מתקשים בהם. לרוב הדבר נובע מחוסר ידע מספיק בניהול תזרים המזומנים, האשראי מערך ההוצאות של העסק, שמוביל עם הזמן למצוקה פיננסית ולמחסור בכסף זמין.

למה תכנון פיננסי כל כך חשוב?

סביר להניח שיש יש לכם עסק מצוין, ויש לו כל מה שצריך כדי להצליח, ובגדול. אבל ההבדל בין עסק מצליח לעסק כושל טמון פעמים רבות בהיעדר תכנון פיננסי וניהול כספים מקצועי ומתאים. ניהול תזרים מזומנים על בסיס תכנון פיננסי נכון, מסייע לצפות לפחות חצי שנה קדימה את ההכנסות וההוצאות של העסק ואת מצב חשבונות הבנקים, כך שבכל רגע נתון אתם, כבעלי עסק, יודעים מה מצבכם ויכולים לקבל החלטות בהתאם.

עבור בעלי עסקים קטנים חשוב שהייעוץ ייגע גם בהתנהלות הכספית בחשבון האישי. בעסקים קטנים ההפרדה בין החשבון הפרטי לעסקי לא תמיד לגמרי ברורה (גם כאשר ישנם שני חשבונות), והתנהלות לא נכונה בחשבון האישי יכולה להיות בעלת השלכות דרמטיות על העסק. לכן, במקרים הנדרשים צריך לשים דגש גם על התנהלות כלכלית נכונה והפרדה יעילה בין העסק לבין הבית.

בשורה התחתונה – תפקידו של יועץ פיננסי טוב הוא להחזיר את העסק להתנהלות כלכלית מבוקרת וניהול הכספים בכל תחומי החיים הרלוונטיים, שיובילו לרווחיות ולצמיחה.

ראיה – תכנון – תוצאות

תהליך של תכנון פיננסי מתחיל מבחינה וניתוח של מצבו הפיננסי של העסק. יש צורך לבצע בדיקת "MRI" מקיפה לעסק, שממנה נגזרת תוכנית העבודה והתקציב שילוו את המשך הפעילות, תוך הישענות על נתוני העבר וההווה. הליווי הפיננסי וניהול הכספים יסייע לכם בניהול נכון של מסגרות האשראי והבנקים, בתמחורים נכונים, בבניית תקציבי השקעה באפיקי שיווק, מכירות, פיתוח, רכש ומלאי, ועוד.

בנוסף, תהליך ישקף את יעדי המכירות הצפויים, את המקומות בהם מתבזבז כסף שניתן לחסוך, את רמת הרווחיות של העסק ואת הדרכים להרחיבה.

בניית המערך הפיננסי וניהול הכספים החדש כולל את התחומים הבאים:

  • הקמה, בנייה וניהול של תזרים מזומנים
  • התאמת היקף ומסגרות האשראי לצרכי העסק
  • גיוס מקורות מימון מבנקים, קרנות (דוגמת הלוואה בערבות מדינה), חברות ביטוח ועוד
  • בחינה וניתוח של דוחות רווח והפסד/ מאזנים
  • תמחור שירותים ומוצרים
  • בחינה והתייעלות של ההוצאות התפעוליות
  • ניהול ההוצאות העסקיות, תשלום לספקים, תנאי תשלום וכד'
  • הכנת תחזית פיננסית לשנה הקרובה

כל עסק שרוצה למקסם את רווחיו חייב לפעול על פי תכנון פיננסי וניהול כספים מובנה. בשורה התחתונה התהליך הופך להשקעה מניבה, ומבחן התוצאה מוכיח זאת עם עשרות עסקים שעברו את התהליך והצליחו לזנק לשלב הבא ברווחיות בתוך זמן קצר. גם העסק שלך יכול להגיע לתוצאות.

 

עצמאים תמיד לומדים, אני מזמינה אתכם לסדנאות, קורסים והרצאות או ייעוץ  אסטרטגי אישי למי ששואף להמריא בעולם העסקים.

דילוג לתוכן